I'M TALKING
You never know how STRONG you are, until being strong is the only CHOICE you have
Mythical Creatures: #74 Tuala Wanita Penyebab Pelajar Mengandung

#74 Tuala Wanita Penyebab Pelajar Mengandung

Hyee semua :) harini Nasrin nak kongsi satu cerita kat korangg. Tadi masa tengah berblog walking Nasrin terbaca satu entry dri blog Eyma Lydia . Nasrin ingat nak share dgn korang semua apa yg Nasrin dah baca. Well it kind of a bit scary tapi ini untuk pengetahuan korang jugakk. Maybe ade yang dah tau pasal ni, tapi bagi yang tak tahu lagi tu bacalahh yerr :)

Tuala wanita amat penting sepanjang tempoh haid bagi kaum wanita . Namun begitu , Eyma Lydia's difahamkan seorang pelajar Cina yang berusia 17 tahun dari negara yang tidak diketahui telah mengandungkan beberapa ekor tikus akibat memakai tuala wanita .



Bapa kepada mangsa merupakan seorang penjual tuala wanita . Akibat terlalu banyak stok tuala wanita yang sudah tamat tempoh , tuala wanita tersebut telah diagihkan kepada anak dan isterinya untuk dipakai akibat kemiskinan hidup . Biarpun hanya untuk mengelakkan pembaziran , padahnya memang tidak disangka akan berlaku .

Selepas beberapa bulan , mangsa mengalami tanda-tanda seperti hamil kerana berasa loya tekak dan muntah-muntah . Kerisauan ibu bapa menyebabkan mangsa dibawa segera ke hospital untuk mengesahkan penyakit yang dialaminya . Perkara yang paling mengejutkan apabila doktor memberi jawapan bahawa anaknya mengandung .

Mangsa begitu hairan dengan kesahihan itu dengan memberi alasan tidak mempunyai teman lelaki dan menafikan pernah melakukan hubungan seks dengan mana-mana lelaki .

Apabila doktor menjalankan scan , mereka mendapati terdapat 20 ekor anak tikus yang dikandung oleh pelajar tersebut . Kemungkinan semasa proses haid berlangsung , sperma tikus telah disenyawakan bersama ovum pelajar tersebut menyebabkan kehamilan berlaku .

Doktor terpaksa membuat pembedahan dengan segera sejurus bagi keselamatan nyawa mangsa kerana mendapati anak-anak tikus tersebut telah mula tumbuh gigi dan dikuatiri akan memakan kesemua organ dalamannya . Mangsa , pelajar 17 tahun disahkan tidak boleh mengandung lagi kerana doktor telah mencuci keseluruhan dalamannya demi keselamatan pelajar tersebut sebelum dijangkiti virus tikus yang lebih memberi kesan negatif .


Berita ini dipetik daripada perkongsian salah seorang pengguna laman sosial Facebook yang asalnya ditulis dalam bahasa Cina tetapi sudah ditukar kepada bahasa Melayu . Kesahihan isu ini masih disiasat . Para wanita juga dinasihat agar lebih berhati-hati semasa memilih tuala wanita agar tiada kes sebegini berlaku lagi .
Terkejut kann lepas baca nihh ? Nasrin pun sebenarnya tak tahu yang tuala wanita ni ade tarikh luput. Nasrin bagi mak Nasrin baca die terkejut berok lepas baca. Well Nasrin pun terkejut jugakk, andd geli. Sooo lepasni hati2 lah kalau nak beli tuala wanita yerr.  Pastikan tak tamat tempoh lagii. Sebelum beli tu kene check betol2. Tapi tulahh, tuala wanita ni ade tarikh luput kerr? Nasrin pun pelik sebenarnya. Okaylaa, just nak share tu jerr utk korang semua harini. Byeee, assalammualaikum tak jawab dosa kalau jawab sayang =) 


Credit to: Eyma Lydia

No comments: