I'M TALKING
You never know how STRONG you are, until being strong is the only CHOICE you have
Mythical Creatures: I cried again

I cried again

I cried again today. Tapi kalini menangis dekat sekolah. Semuanya sebab Faris. Dia doakan aku mati. Dia selalu cakap aku ada 3 hari ja untuk hidup. Lepastu bila dia nampak aku kat sekolah dia cakap "ehh hidup lagi, panjang umur hg" aku taktau ape masalah dia sampai nak doakan aku mcmtu. Kerap-kerap sangat dah dia cakap mcmtu. Mula-mula aku okay lagi and tak ambik hati sangat. Sebab yelah malas nk ambik port sangat. Kalau dah sampai ajal tu kita pegi jugak. Bukan boleh buat ape pun

Tadi waktu kelas tambahan sains dia cakap benda yang sama dekat Nafeesah. Aku okay lagi masa tu. Lepastu dia asyik ulang-ulang ja benda sama. Dia kata Nafeesah ade lagi satu hari je. Nafeesah mengadu dekat aku memang dia kenalah. Kalau dia nak kata aku macam-macam aku tak kesah. Doalah apa-apa pun dekat aku tapi jangan babitkan kawan-kawan aku. Tadi aku dah smpai tahap yang tak boleh nak tahan dah. Aku marah dia

Aku marah dia sampai aku tak dapat tahan air mata aku. Aku terbayangkan arwah masa tu. Aku pantang betul kalau orang doakan benda buruk-buruk tentang kawan-kawan aku. Aku dah kehilangan seseorang. Aku taknak hilang lagi orang yang aku sayang. Aku takut. Aku sayang kawan-kawan aku. Semoga Allah panjang umur mereka dan berkati hidup mereka di dunia dan di akhirat kelak. Aaminn..

Aku cerita dekat mama, lepastu mama cakap Raffiq tak backup ke. Mama cakap kalau dia betul nak kawan dengan aku dia mesti backup aku. Tapi tadi, dia diam je. Tak buat pape. Dia buat je latihan. Masa tu aku terfikir, kalau arwah ade mesti dia akan marah Faris dan backup aku. Sebab arwah sayang aku. Dia tak sanggup hilang aku. Arwah paling tak suka bila aku cakap pasal mati, ni pulak orang cakap pasal aku. Lagi lah dia marah. Aku rindukan arwah. Rindu sangat-sangat hm ..



No comments: